endometrios

Direktlänk till inlägg 13 juni 2012

Nu börjar jag igen.

Av Victoria Hultberg - 13 juni 2012 09:55

Hej alla!


Nu börjar jag blogga igen. Jag har mått dåligt nu ett bra tag och har inte orkat blogga här med.

Men nu ska jag börja igen! Men jag kommer tillbaka hit med nya saker, jag har fått Ont i lederna.

Men jag får ingen klok hjälp utav läkarna.. Så det är lite jobbigt just nu.

Men är de någon mera här som läser som har både Fibromyalgi och Endometrios? 

Min mamma led utav båda två, men har gjort en hysterektomi och tagit bort livmodern.

Men hon lider ännu utav sin Fibromyalgi.

Men nu så måste jag skriva färdigt i skolan, bloggar mera senare!

Kommentera gärna vad jag kan få för hjälp, och om ni har några tips`? :)


Kraam Victoria! <3











 
 
Ingen bild

Thérèse

20 juni 2012 01:48

Hej! Hittade hit via Endometriosgruppen på FB. Endometrios fick jag diagnos på för våren 2008 efter år av misstro från läkare osv osv, den vanliga trista historien om att inte bli trodd. Många ambulansturer och övernattningar på sjukhus har det blivit för min del. Tror att jag har provat ett 15-tal olika p-piller men inget av de fungerar i längden. Jag håller på att bli utredd för fibromyalgi men det är segt hos Landstinget. Min mormor hade fibromyalgi och min mamma har det med, därav anledningen till att jag vill få det bekräftat att jag med har det eftersom jag stundvis inte kan röra mig för att det gör så ont i hela min kropp. Av en kompis fick jag låna en bok som handlar om fibromyalgi, lite självhjälpsbok, som är kanon och samtidigt väldigt skrämmande eftersom så mycket i den stämmer in på mig. Den heter "Fibromyalgi - Kronisk värk och trötthet" av Mirjam Tapper. Tyvärr så vet jag inte var man kan få tag på den.

Hur som helst, jag hoppas att du kan få en ordentlig diagnos för fibromyalgin så fort som möjligt! Lev väl!

Victoria Hultberg

23 juni 2012 09:44

Hej Thérése!

Tack så mycket för att du delar med dig utav ditt liv. Det betyder mycket att höra att flera inte var betrodda utav läkare. Dom är ju lite efter ibland kan man tycka!
Tack så mycket för tipset på boken! Ska nu försöka att hitta den, min mamma har ju oxå fibro så jag är lite rädd för att jag oxå har det. Men min barnreumatolog tror bara att jag har muskelspänningar pga en olycka i min rygg. Det kan jag ju säga att det är det med, men sen har man inga muskler i fingrarna och dom har jag jämt ont i!
Tack desamma! Kram



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Hultberg - 16 oktober 2012 08:37

Hejj hejj! :)   Ville bara skriva att det finns många preparat som dom proppar i en. Oftast så får man börja med alvedon eller ipren. Men jag tål inte alvedon och är immun mot irpen. Jag är laktosintolerant och gluten, sen så tål jag inte f...

Av Victoria Hultberg - 15 oktober 2012 21:20


Godkväll igen!     Ville bara berätta att jag kommer att bli utredd för Fibromyalgi. Många säger att fibro och endon går han i hand.. Min mamma och mommo har både och.. och jag får mera och mera problem med muskler och leder. Vilket fö...

Av Victoria Hultberg - 15 oktober 2012 21:08

Godkväll! :)   I morrn så är det dax att åka till gyn! :) Får se hur det går, har gått ett tag nu, hoppas att allt är bra! eller att allt sitter som de ska. men vet att det inte är bra eftersom jag ska dit.. har ont, men man kan ju inte gör...

Av Victoria Hultberg - 10 oktober 2012 15:28


Goddag! :)   Nu var jag här igen! Livet har gått i backar kan man säga. Just nu är det rätt bra kan jag tycka. Men nu börjar det med att dom ska utreda mig för fibromyalgi! Så vi får se hur det kommer att gå iallafall.   Dom senaste m...

Av Victoria Hultberg - 19 juni 2012 23:16

Hejj hejj tänkte berätta lite om mig själv :)   Jag fick min första mens när jag gick i 5an. Jag var överlycklig! Jag hade längtat som fan för att bli "Vuxen".. Men sen redan efter några gånger som jag hade mens insåg jag att något var fel....

Presentation


Hejsan!
Är en tjej på 17 sommrar. Jag berättar om min endometrios, och hjälper jätte gärna andra som vill ha hjälp eller stöd med något! :)
Kram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du endometrios?
 Ja.
 Nej.
 Jag vet inte ännu.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards